onsdag 24. september 2008

Lite hagekurs i vinter?


Jeg snakket med Morten fra Randesund Planteskole i dag. Og fortalte ham litt om vår Hagegalklubb.

Jeg føler at vi må støtte opp om de få gartneriene som er igjen, som ikke er slukt av en kjede. Med mennesker som faktisk kan faget sitt og kan lære oss masse.

Håper at vi kan påvirke litt rundt oss til at folk heller bruker disse, enn kjente og mindre kjære kjeder.

Han ba meg ringe ham i Januar, så kan vi se hva vi får til, enten at vi kommer til han, eller at han kommer til oss.

Han snakket om litt beskjæring, jord og gjødsel. Noe jeg personlig behøver å lære masse mere om.

Håper dere kan ha dett i bakhodet, og kanskje kommer med noen temaer og spørsmål dere har lyst til å ta opp med ham.

Ellers, hvis dere vet om spesielle gartnerier vi burde "reklamere" for, så si ifra, så legger vi linker her på bloggen.

5 kommentarer:

Mete sa...

Morten er jo en herlig og engasjert mann! Høres flott ut om vi kan få litt av hans tid til å bli vise - spesielt på dette med beskjæring!

Flott initiativ, Charlotte!

Ellen Walnum sa...

Bra jobba Charlotte, dette vil vi være med på:-)

Unknown sa...

Så bra!!

norskeyper sa...

Ja en kan si mye rart om mangt, men Morten er ihvertfall underholdende, og en artig skrue. Jeg ville bare meddele...at jeg nå om 3timer reiser 14dg til Singapore...måååååte bare meddele....kos dere her i stormene..jeg skal sannelig tenke på dere når jeg ligger og duver i vannskorpen....

Ellen Walnum sa...

Er jeg misunnelig Edith? Neida, langt ifra!!

Kos deg og send oss en varm tanke av og til:-)