onsdag 2. juli 2008

Julimøte på Flekkerøya


Endelig er Juli her. Og alt som vi har planlagt i løpet av vinteren og våren skal liksom nå komme fram i sin eksplosive skrud... Ja ja. Noe som vi egentlig ikke hadde tenkt å bruke så mye, ble årets ovveraskelse. Og noe som vi har puslet og tuslet rundt siden det var et bittelite frø, er egentlig bare til ergelse. Men innrømmer vi det? Innrømmer vi at de valmuene som vi egentlig ikke mente å så, men som har sådd seg selv, er noe av det fineste som vi har? Neeeeida.

Og som jeg leste på http://www.hagegal.no/ så er dette perioden hvor vi skal sitte på den plassen i hagen vi har rigget til. Der vi skal sitte å skue over vårt blomstrende kongerike med en Mojito eller et glass melk i hånden, lene oss tilbake og nyte det hele. Men gjør vi det? Neeeiiiida, det er alltid noe vi får øye på. En rose som ikke kommer helt fram. En løvetann som tror det er vår enda, eller en plante som bare MÅ flyttes altså. Men guuuuri så deilig det er!!!

Sist møte var hos Marit på Flekkerøya. En deilig plass å bo. Etter en grundig veibeskrivelse fant vi fram og kunne nyte hele hagen. Skravla gikk i ett fra vi kom til vi gikk.. som vanlig. Jeg må innrømme at jeg var nesten litt hes når jeg kom hjem.

Marits hage var akkurat slik min EGENTLIG burde være. Men-men. Det er godt å få inspirasjon, fra både krukkehager og naturhager... er det det det heter?

Uansett så var Marits hage en spennende plass. Mange artige stier og trapper. Furu og roser har ikke hørt noe på ryktene om at de ikke trives sammen, og godt var det. Vakkert-vakkert!! Nyt noen av bildene vi fikk tatt når vi løp rundt som forvirrede munkelus, halvgale som vi er.

Neste møte blir hos meg her på Møvik. Tirsdag 12 August. Kl 19.00. Ta gjerne med litt varmt tøy. Vi sitter jo nesten alltid ute, for det er der vi trives best. For veibeskrivelse send en mail til meg.









2 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Flotte bilder! Skulle så gjerne ha vært med dere, men det får bli en annen gang. Ikke kommer jeg 12/8 heller, da har vi familiebursdag i heimen. Men det blir vel flere treff!
AnitaH2

norskeyper sa...

Nei. så trist at jeg ikke ble med. Her har jeg gått glipp av noe herlig. Neste gang skal jeg legge på et extra par køl..jallfall.